יפוי כח מתמשך

יפוי כח מתמשך

יפוי כח מתמשך

עו"ד יפת הוכשרה מטעם האפוטרופוס הכללי לערוך ייפוי כח מתמשך.

 

יפוי כוח מתמשך הוא למעשה מסמך משפטי אשר מהווה חלופה למינוי אפוטרופוס. ייפוי הכוח המאפשר לכל אדם בגיר, לקבוע מי יטפל בענייניו בעתיד, אם וכאשר לא יוכל לטפל בהם בעצמו.

מדובר בכלי חשוב ביותר לתכנון העתיד ! וזאת להבדיל מצוואה שבה אדם נותן הוראות לאחר מותו, הרי שבייפוי כח מתמשך אדם נותן הוראות וממנה מוסמך מטעמו שיטפל בענייניו הרפואיים, האישיים או הרכושיים, כאשר הוא לא יוכל עוד לטפל בענייניו בעצמו.

בייפוי כח מתמשך אדם ממנה את "איש אמונו" , שהוא סומך עליו שיפעל לטובתו , כמו בן זוג, ילד, אח, איש מקצוע שסומך עליו, ועורך מסמך הנקרא "הנחיות מקדימות", בו נותן הוראות לגבי כל פרט שחפץ ונותן הנחיות למיופה הכוח כיצד לפעול בעתיד.

עו"ד יפת מקפידה למלא יחד עם הלקוח המבקש לערוך יפוי כח מתמשך, שאלון ארוך ומקיף לגבי פרטיו האישיים של הלקוח, משפחתו, ילדיו, הקשרים בתוך המשפחה, רכושו של הלקוח, פנסיות, ביטוחים, נכסים, קצבאות, מצבו הרפואי.

עו"ד יפת דנה עם הלקוח לגבי רצונותיו, מה יעשה ברכושו, בנכסיו, מתן מתנות לילדים, נכדים. אם יהיה סיעודי האם ירצה לגור בבית יחד עם מטפלת ,האם ירצה דיור מוגן ועוד ועוד פרטים חשובים ומהותיים.

 

היתרונות של יפוי כח מתמשך לעומת הליך של מינוי אפוטרופוס , הינם עצומים, כפי שיפורט להלן:

  • עוזר לילדך או למי מטעמך לחסוך זמן וכסף  בהליך בירוקרטי של מינוי אפוטרופוס.
  • שומר על כבודך! מבטיח את מימוש רצונותיך ומונע ניצול במקרה בו איבדת חלילה את כשירותך לנהל את עניינך
  • מפרט את רצונותיך מי יהיה אחראי לקבל החלטות  לגבי התנהלות עניינך הרכושיים, הרפואיים והאישיים.
  • מונע מאבקים וסכסוכים משפטיים מצד בני המשפחה  והקרובים אליך לגבי החלטה מי ימונה לנהל את עניינך 
  • ביפוי כח מתמשך אין כל חובת דיווח לאפוטרופוס הכללי.

חשוב לזכור,  הזמן הוא קריטי – אין באפשרותך לחתום על ייפוי כוח אם כבר הפכת חלילה לאדם במצב בלתי כשיר.

יפוי כח מתמשך נעשה רק באמצעות עו"ד שעבר את ההסמכה מטעם לשכת עורכי הדין והאפוטרופוס הכללי והוא מפקידו במשרדי האפוטרופוס הכללי ו"ישכב " שם גם שנים רבות  עד שיכנס לתוקף.

יפוי כח מתמשך ייכנס לתוקף במועד בו הממנה כבר לא יהיה מסוגל לקבל החלטות בעצמו בעניינים הכלולים במסגרת יפוי כח מתמשך שערך.

משרדינו מלווה את התהליך הרגיש והחשוב הזה במפגש עם עורך ייפוי הכוח, בפגישה עם מיופה הכוח, במילוי שאלון ביחד, במילוי מתן הנחיות מקדימות , קיום מפגשים במשרד ומחוץ למשרד.

לקבלת יעוץ ראשוני חינם השאר פרטים